Paljud juhid on minu hinnangul lõksus

Ärileht on teinud minu eelmise nädala ettekandest Eesti Ettevõtluskõrgkool Mainor / EUAS konverentsil lühikese, veidi sensatsioonihõngulise pealkirjaga kokkuvõtte, milles on ka viide ürituse salvestusele.

Paljud juhid on minu hinnangul lõksus. Keskastmejuhid on lõksus muuhulgas seetõttu, et nad peavad igapäevaselt balansseerima ebamäärase strateegia, olematute printsiipide ning olukorrast frustreerunud või nüüdseks juba tuimestunud töötajate vahel.

Tippjuhid võitlevad aga igapäevaselt muutustele vastu seisva organisatsioonilise inertsiga tingimustes, kus varasemalt õpitud ja katsetatud meetodid üha harvemini soovitud tulemusteni viivad.

Radikaalsed muudatused (nö “transformatsioon”) on ohtlikud ning neid on karjääri silmas pidades pigem mõistlik kas vältida või teostada vaid paberil, eriti kui “kõik teised seda juba teevad” – näiteks digitaalne transformatsioon on üks selliseid vahvaid, turvalisi pauerpointisme.

Väikesed muudatused ei ole sageli aga nõukogude jaoks paeluvad ning isegi õnnestumise korral saab vastutasuks ehk ühe kuivanud loorberilehe, mitte läikuvat, värskelt lõhnavat pärga.

Ühesõnaga, suurte asjade päriselt tegemine on justkui paha, väikeste asjade tegemine on justkui paha, mitte midagi tegijana silma jäämine on samuti paha – kuidas sellest olukorrast välja jõuda?

Retseptile pretendeerimata soovitan [..] alustada sellest, et lõpetada mõttetute või kahjulike asjade tegemine.

Retseptile pretendeerimata soovitan muutuste vajadust tunnetades ühe võimaliku suunana kaaluda seda – selle asemel, et (paaniliselt, murelikult, meeleheitlikult, kallilt) otsida uusi asju, mida tegema hakata, võiks üle vaadata kõik selle, mida täna tehakse, ning alustada sellest, et lõpetada mõttetute või kahjulike asjade tegemine. Vastus küsimusele “Mida mitte teha?” on tihti kiiremini leitav ja seega kiiremini abiks kui “Mida teha?” pimesikumäng.

(Loomulikult on olemas ka see võimalus, et ettevõttel lähebki praegu kõik hästi, konkurents ei ähvarda ei täna ega lähiaastatel, klientide reaalsed vajadused on täpselt kaardistatud järgmiseks kümneks aastaks, turg on kasvutrendis ning seda ei ohusta miski peale meteoriidi või ülemaailmse viiruse (oot … khmm) ja ettevõte ongi saavutanud ideaalse seisundi.)

Allikas

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga